Til Daglig Andagt
19. Feb: Tilgiv Andre

Satan Har Ingen Plads I Mig, Ingen Magt Over Mig, Ingen Uafklarede Krav Mod Mig.
Alt Er Afgjort Ved Jesu Blod!
Af Derek Prince

En almindelig måde, hvorpå troende giver satan et lovkrav i deres liv, er at undlade at tilgive andre. Jesus lærte os, at vi er tilgivet af Gud på samme måde, som vi tilgiver andre. Han sagde:
"Hvis I tilgiver mennesker deres overtrædelser, vil jeres himmelske Fader også tilgive jer.
Men hvis I ikke tilgiver mennesker deres overtrædelser, vil jeres
Fader heller ikke tilgive jeres overtrædelser" (Matt 6:14-15).

Vi er ikke berettiget til at kræve tilgivelse fra Gud i en større grad end den, hvormed vi tilgiver andre. Hvis der er nogen, som vi ikke tilgiver, i en tilsvarende foranstaltning, er vi ikke tilgivet af Gud. Det betyder, at området med utilgivelighed i vores eget liv er et område, som Satan stadig har et juridisk krav på. Vi kan ikke fordrive ham, før vi har tilgivet, hvem det end måtte være, der skal tilgives.

Forløsning er sideløbende med syndernes forladelse. Hvis alle vores synder er tilgivet, så har vi den samlede ret til forløsning. Satan har intet juridisk krav udestående mod os. Men hvis der er et område i vores liv, hvor synden ikke er blevet fuldstændig behandlet, har satan stadig et juridisk krav på det område. Vi kan få alle prædikanter i Amerika til at prædike og bede over os, men vi vil ikke fordrive djævelen, fordi han ved, at han har et juridisk krav. Vi skal huske, at djævelen er en juridisk ekspert. Han ved det også. Men Guds ord tilbyder os total syndsforladelse. Det er afgørende, at vi holder fast i den totale tilgivelse og lader ingen fornærmelse være uforgivet.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg beder Gud om at tilgive enhver synd, og jeg tilgiver enhver person, som jeg har brug for tilgivelse (giv specifikke navne). Efter at have gjort det, proklamere jeg, at Satan ikke har nogen plads i mig, ingen magt over mig, ingen uafklarede krav mod mig. Alt er afgjort ved Jesu blod! Amen.


Til 20 Feb.